Z uwagi na przerwę świąteczną zamówienia złożone w dniach od 24 do 26 grudnia, będą realizowane po świętach. Życzymy Wam wszystkim Wesołych Świąt🎅🎄

Jak zwrócić telefon zakupiony przez Internet

2020-12-28
Jak zwrócić telefon zakupiony przez Internet

Zakup telefonu przez Internet nie stanowi dziś problemu. Co jednak, kiedy zakupiony przez nas produkt nie spełnia oczekiwań? Czy mamy możliwość zwrócić go? Jeśli tak, ile czasu dostajemy na zwrot urządzenia, którym nie jesteśmy zainteresowani? Na te i inne pytania udzielimy dziś Państwu odpowiedzi. Zapraszamy!

Czas na zwrot towaru zakupionego przez Internet

Warto zacząć od tego, że każdy nowy produkt, który został zakupiony przez Internet, możemy bez problemu zwrócić. Wpływa na to fakt naszego prawa konsumenckiego, które wprost nakazuje sprzedawcom na terenie Unii Europejskiej przyjęcia zwrotu w ciągu 14 dni od zakupu. Taki czas jest więc wystarczający, aby zwrócić każdy telefon, który nie spełni naszych oczekiwań bądź będzie uszkodzony.

Co więcej, niektóre sklepy przedłużają możliwość zwrotu towaru nawet do 30 dni (warto to jednak sprawdzić przed zakupem w danym sklepie). Dzięki temu będziemy mieć więcej czasu na decyzję.

Kiedy nie mamy prawa zwrotu naszego telefonu?

W większości wypadków zwrot na rzecz klienta jest realizowany. Istnieje jednak kilka odstępstw, które warto zaznaczyć:

  1. Kiedy telefon został spersonalizowany i specjalnie przygotowany na zamówienie klienta
  2. Gdy produkt został uszkodzony bądź jego stan nie pozwala na jego dalszą sprzedaż

Jak widać, kiedy chcemy dokonać zwrotu telefonu, warto zadbać o jego stan, jak i stan opakowania, w którym smartphone trafił w nasze ręce.

Zwrot telefonu zakupionego przez internet

Kiedy dostaniemy zwrot środków na nasze konto?

Taki aspekt również regulowany jest przez zakres regulaminu, który warto przejrzeć przed zakupem. W zdecydowanej większości wypadków, sklep jest zobowiązany do zwrotu naszych środków w przeciągu 14 dni od odstąpienia od umowy przez klienta.

Co więcej, kiedy ten termin zostanie przekroczony a my nadal nie zobaczymy środków na naszym koncie, mamy możliwość zażądania odszkodowania od sklepu, który nie dopilnował terminu zwrotu środków na nasze konto.

Jak widać Europejskie prawo konsumenckie daje nam wiele przywilejów, które warto wykorzystać, kiedy nasz telefon okaże się nietrafionym zakupem.

Pokaż więcej wpisów z Grudzień 2020

Polecane

Zaufane Opinie IdoSell
4.84 / 5.00 289 opinii
Zaufane Opinie IdoSell
2024-08-01
Jestem bardzo zadowolony
2024-02-16
Wszystko OK.Polecam
pixelpixel